KOLORENO
" "

99,5% kupujących poleca tego sprzedawcę

Polecam10179Nie polecam55

Zgodność z opisem
5
Koszt wysyłki
Obsługa kupującego
5

 

KOLORENO
Rzemieślnicza 11
34-130 Kalwaria Zeb.
e-mail:
sklep@koloreno.pl
tel.:
790 514 222
NIP: PL5512456639
 

Blog

KOLORENO
Rzemieślnicza 11
34-130 Kalwaria Zeb.
e-mail:
sklep@koloreno.pl
tel.:
790 514 222
NIP: PL5512456639

Blog o oświetleniu LED

W odpowiedzi na liczne zapytania naszych Klientów, stworzyliśmy miejsce, w którym dzielimy się fachową wiedzą na temat oświetlenia LED. To tutaj odpowiadamy na pytania związane z kosztami eksploatacji oświetlenia LED, a także podpowiadamy jak wybrać odpowiednią żarówkę. Jeżeli są Państwo głodni wiedzy i chcieliby wiedzieć więcej, zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem.

DARMOWA DOSTAWA

DARMOWA DOSTAWA OD 500 zł.

Ładowanie...

Oświetlenie jako element ekspozycji sklepowej

Oświetlenie spełnia wiele różnych funkcji. Jest odpowiedzialne nie tylko za odpowiednią jasność w pomieszczeniu, ale również jest czynnikiem, który przesądza o tym, jak jest odbierana jego aranżacja. Za pomocą dobrze dobranych lamp LED można podkreślać różne elementy wystroju, dodatkowo oświetlać wybrane przedmioty, a także wpływać na nastrój i nastawienie osób, które przebywają w środku. Właściwe oświetlenie jest ważne również w działalności handlowej. Prawidłowo oświetlona ekspozycja może zapraszać zachęcać klientów do kupna i być dodatkowym czynnikiem zapraszającym do odwiedzania sklepu. Zobaczmy, na co trzeba zwrócić uwagę przy doborze sposobu oświetlenia ekspozycji sklepowej.

Światło rozproszone czy skupione – rodzaje oświetlenia sklepowego

Przy wyborze sposobu oświetlenia ekspozycji sklepowej trzeba pamiętać o tym, że poza funkcją dekoracyjną powinno on skłaniać klientów do zakupu. Natężenie, barwa i kierunek padania światła powinny więc być dobrze dobrane do otoczenia, a jednocześnie ukazywać wnętrze i produkty w jak najlepszy sposób.

 

Istnieje wiele sposobów oświetlania wnętrza, a to który z nich zostanie wybrany w konkretnym przypadku zależy w dużej mierze od charakteru sklepu i rodzaju sprzedawanych towarów. W obiektach o większej powierzchni, oferujących przedmioty codziennego użytku najlepiej sprawdza się równomierne oświetlenie całej powierzchni rozproszonym światłem o neutralnej barwie. W takim przypadku najważniejsze jest, by klienci dobrze orientowali się w tym, gdzie znajdują się konkretne towary i mieli do nich łatwy dostęp.

Jednak nawet w placówkach tego rodzaju, o ile istnieje taka możliwość, warto pamiętać, że poszczególne towary mogą zyskać, dzięki właściwemu doborowi temperatury barwnej i kierunku padania promieni świetlnych.

 

Przy sprzedaży produktów bardziej zindywidualizowanych, np. odzieży, korzystniejsze okaże się stosowanie odmiennego rozplanowania oświetlenia. W takim przypadku warto zdecydować się na podzielenie przestrzeni na kilka sfer i wyodrębnienie ich za pomocą światła. Wejście do sklepu zawsze powinno być oświetlone tak, by wyróżniało się z tła. Dość jasno powinno być we wszystkich miejscach po których poruszają się klienci. Poszczególne produkty lub cała przestrzeń, w jakiej się znajdują powinna być jednak dość wyraźnie wyodrębniona. Zwykle najlepszą metodą osiągania takich efektów jest stosowanie oświetlenia punktowego. Mogą to być zarówno oprawy sufitowe czy odpowiednio rozmieszczone kinkiety, jak i oświetlenie poszczególnych półek sklepowych.

 

Barwa i natężenie światła w ekspozycjach sklepowych

Przy planowaniu oświetlenia ekspozycji sklepowej trzeba pamiętać o tym, jak ważne jest prawidłowe wybranie natężenia i barwy światła. Również w tym przypadku natężenie światła zależy od rodzaju sprzedawanych produktów. W sklepach z towarami w niższych cenach, gdzie nie jest wymagana pomoc klientom w zakupie najlepiej sprawdza się światło o wysokim natężeniu. Przy sprzedaży indywidualnej, tam, gdzie sprzedawca prezentuje towar i jego zalety poziom natężenia światła powinien być zdecydowanie niższy.

 

Bardzo duże znaczenie ma również barwa światła. Wykorzystywanie technologii LED daje niemal nieograniczone możliwości uzyskiwania światła kolorowego. Sprawdzi się ono szczególnie dobrze jako oświetlenie dekoracyjne. W takim przypadku obowiązują dobrze znane zasady wykorzystywane przy urządzeniu wnętrz. Tam, gdzie zależy na wrażeniu przytulności należy używać barw ciepłych, tam, gdzie wnętrze ma sprawiać wrażenie nowoczesnego decydujemy się na barwy chłodne.

 

Trzeba jednak pamiętać, że oświetlenie dekoracyjne ma wpływać na wrażenie, jakie wywiera całe pomieszczenie. Przy oświetlaniu poszczególnych produktów będzie jednak miało już inne znaczenie. Kolor oświetlenia wpływa bowiem na to, jak postrzegamy poszczególne przedmioty. Przy eksponowaniu np. odzieży poszczególne produkty powinny być oświetlone światłem neutralnym, możliwie zbliżonym do światła słonecznego. Przy produktach żywnościowych można zastosować barwy podkreślające pożądane cechy sprzedawanych produktów, np. produkty mięsne i wędliny korzystniej wyglądają w świetle z domieszką koloru różowego, podczas, gdy ryby skorzystają na oświetleniu światłem z domieszką niebieskiego.

 

Projektowanie właściwego oświetlenia to nie tylko kwestie dotyczące źródeł światła i ich rozmieszczenia. Trzeba pamiętać, że światło odbija się od powierzchni, na którą pada. Dlatego dobierając światło trzeba zawsze uwzględniać kolor i położenie ścian, regałów i wszystkich pozostałych elementów aranżacji.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium